Gruppetimer

Hos oss får du et bredt spekter av effektive, skadeforebyggende og helsefremmende gruppetimer. Enten du er nybegynner eller godt trent så har vi timer som passer deg.

Pris per måned med 4 måneders binding

599,-

Pris per måned uten binding

699,-

Følg med i Nimi app, der finner du oversikt over timer og kan booke deg inn på time.

Nimi trenings-app

Last ned appen Nimi trening for enkel booking av gruppetimer.

Download on the AppStore Tilgjengelig på Google Play

På Nimi trening får du

  • Et godt treningsmiljø
  • Gruppetrening for ulike nivåer
  • Kompetente trenere som jobber tett med Nimis øvrige fagmiljø
  • Kort vei til Norges beste idrettsmedisinske kompetanse

Åpningstider

Mandag-torsdag kl. 7–20:30
Fredag kl. 7-18

Aktiv med artrose

Skreddersydd trening for deg med hofte og/eller kneartrose.

Oppvarming, styrketrening og bevegelighetstrening skreddersydd for deg med hofte og/eller kneartrose, uansett alder. Basert på den siste forskningen på artrose, som viser at riktig veiledet trening kan bremse sykdomsutviklingen. 

Varighet: 60 minutter

Timen holdes av fysioterapaut.

Ullevålsmodellen

Enkel og morsom kombinasjon av kondisjons- og styrkeintervaller.

10 – 12 minutter oppvarming før tre gode intervaller med vekselvis styrke og kondisjon/puls. For best mulig kondisjonseffekt og kaloriforbruk, er pulsintervallene lengre enn styrkedelene, der vi  jobber med funksjonelle øvelser, store muskelgrupper og enkelt utstyr.

Varighet: 60 minutter

Ullevålsmodellen Light

Gruppetrening for seniorer.

En enkel og morsom treningsmåte der du får trent en kombinasjon av kondisjon og styrke som er tilpasset de eldre.

Etter omtrent 10 minutter med oppvarming, vil du veksle mellom ulike styrkeøvelser og kondisjonsintervaller for å få pulsen opp. Disse intervallene vil være lengre enn styrkedelene for å maksimere effekten av treningen. Til sammen vil det være tre intervallrunder.

Øvelsene er funksjonelle og enkle, der det blir brukt minimalt med utstyr. Vi fokuserer på store muskelgrupper av gangen.

Varighet: 60 minutter

Yoga basis

Yoga for folk flest. Enkle øvelser med fokus på pust, flyt og tilstedeværelse.

Grunnleggende, gode og enkle yogaøvelser for balanse, bevegelighet og velvære. Vi avslutter økten med avspenning.

Vi tilpasser økten til den enkeltes utgangspunkt.

Varighet: 75 minutter

Yoga flyt

Fysisk og energisk Ashtangabasert yoga med fokus på pust, flyt og tilstedeværelse.

God flyt mellom bevegelser, posisjoner og pust gjør timen fysisk krevende. Styrke, balanse og avspenning for tanke, sinn og kropp. 

Vi tilpasser økten til den enkeltes utgangspunkt.

Varighet: 90 minutter

Mensendieck

Forebyggende trening for muskel- og skjelettplager.

Treningen inneholder øvelser for både stabilitet, styrke, fleksibilitet, koordinasjon, balanse og pust. Du lærer å kjenne på forholdet mellom spenning og avspenning, og hva du selv kan gjøre for å lindre og forebygge plager i muskler og skjelett.

Mensendiecktrening passer for alle aldre, uavhengig av treningsbakgrunn. 

Instruert av fysioterapaut.

Varighet: 60 minutter

Pilates

Pilates gir deg økt kroppsbevissthet og bevegelighet, bedre holdning og utholdende muskelstyrke.

Pilates består av øvelser og prinsipper som gir økt utholdende styrke og stabilisering, økt bevegelighet og bedre bevissthet rundt pust og plassering av ankler, knær, bekken, rygg, nakke og skuldre.

Ved regelmessig trening kan dette overføres til annen trening og hverdagens bevegelser.

Varighet: 60 minutter

Sirkeltrening

Stasjonsbasert trening med variert utstyr.

Enkel gymsaloppvarming i ca. 10 minutter før treningen starter. Treningen er delt inn i intensive arbeidsperioder med korte pauser. Intensitet tilpasses den enkelte. 

Antall stasjoner og organisering varierer noe med instruktør.

Varighet: 60 minutter

Intervall ute

Effektiv kondisjonstrening i motbakke.

Intervalltrening er den mest effektive treningen for å forbedre kondisjonen din, og øke forbrenningen underveis. 

Vi trener intervall i bakke og den enkelte velger selv intensitet. Vi kjører blant annet  4x4 bakkeintervall og pyramide. Passer for alle.

Varighet: 75 minutter

Kom i gang med trening hos Nimi

Få mer informasjon om tilbudet og påmelding, legg igjen navn og nummer for å bli oppringt:

Vi hjelper
deg

Hvorfor velge Volvat Nimi?

For idrettsfolk og folk flest

Uansett alder, fysisk form og tilstand hjelper vi deg til å bli friskere og prestere bedre.

Over 30 års erfaring

I skjæringspunktet mellom toppidrett og folkehelse er Nimi unike. Vårt arbeid gjennom tre tiår har gjort idrettsmedisinske prinsipper til folkemedisin.

Nye metoder

Som eneste norske, private helseaktør har Nimi egen forskningsavdeling. Våre forskere jobber i tett samspill med Norges Idrettshøgskole og Oslo Universitetssykehus.